lördag 19 januari 2008

Vin, oliver och mobil i handfatet

Jo, jag hade verkligen en jättetrevlig kväll igår. Kanske en gnutta för trevlig tycker min lever och mitt huvud idag.



Vi gick direkt till baren jämte mitt kontor när vi slutat och jag köpte visserligen en runda men det blev bara en flaska vin och 2 alkoholfria alternativ så kostade bara £17. Försökte tvinga mig till att gå och köpa oliver men som tur väl var satt jag inklämd i mitten på en soffa så kunde inte komma ut utan någon annan fick gå.


I vanlig ordning lämnade jag alldeles för mycket dricks på restaurangen men det blev faktiskt ändå bara £22 (300 kronor ungefär) sammanlagt vilket jag tycker är fullt överkomligt för en tvårätters måltid med vin. På vägen hem fick jag vänta på min buss i nästan 40 minuter. Det hade varit trevligt att ta taxi men tanken föll mig inte ens in utan jag väntade snällt. När jag med aningens ostadiga steg styrde kosan mot lägenheten passade jag på att ta rundan förbi affärerna eftersom jag var lite sugen på choklad men... alla affärer var stängda! Måste visst varit lite senare än vad jag trodde med tanke på att de inte stänger förrän vid midnatt.

Tyvärr fick jag alltså lägga mig utan att trycka i mig en massa choklad (jag äter givetvis choklad enbart för att de ska suga upp all överflödig alkohol inte av någon annan anledning. Förstås).



Kanske var det pga chokladbrist som pojkvännen kom hem och möttes av Miss Millionairess mobil i handfatet i badrummet och en mycket svettig flickvän som somnat med elfilten på högsta värme?

7 kommentarer:

Admin sa...

Haha, låter som en helkväll.

Poor me sa...

Låter som en alldeles utmärkt kväll! :) Själv ska jag ge mig ut på dåligheter snart men har för avsikt att inte spendera en enda krona ikväll...får se hur det går. Känner mig skeptisk...

Miss Millionairess sa...

Haha ja finanskvinnan och poor me, det var en helkul kvall!

Lycka till med din foresats poor me, sant brukar inte ga sa bra for mig som sagt ;-)

Växla ner sa...

flinar

Växla ner sa...

har du nöktrat te än

Alvarsson sa...

Låter helt klart som du bibehåller de svenska dryckesvanorna som gör oss så ökända i Europa! Inte varit inblandad själv under helgen, men en och annan skandal här uppe. Mobilen och värmefilten är väl ändå helt ok. :-)

Life sa...

Hihii, låter kul. Trevligt att det inte BARA är jag som festar bland "mina favoritbloggar".

=)