söndag 13 januari 2008

Inspiration krävs

För ögonblicket står arbetet med min webbsida nästan still, jag har kört fast ordentligt! Inte är det innehållet som är problemet utan att jag är sååå dålig på webbdesign och egentligen allt det tekniska som byggandet av en webbsida trots allt involverar.
Det är typiskt mig att slänga mig in i något sånt här och helt enkelt bara vara övertygad om att jag klarar av det. I och för sig går det för det mesta bra till slut, men vägen dit kan ofta vara frustrerande.

På ett sätt känns det ganska roligt för jag lär mig hela tiden massvis eftersom jag inte gjort något liknande innan, men det är också frustrerande att spendera 2 dagar med att försöka lägga in en extra kolumn på sidan -argh!

Har dock fått ny inspiration genom en (för mig) ny blogg som Jakob rekommenderar på sin sida. Christoffer som skriver bloggen Du säger väl inte upp dig nu? flyttade till Bali för några månader sedan för att jobba med sin hobby, att bygga hemsidor, på heltid. Bloggen är jättebra och jag har faktiskt fått många uppslag och konkreta tips bara av att läsa den - tack både till Jakob och Christoffer! Dessutom är det uppenbart att Christoffer är väldigt passionerad när det kommer till sin hobby och sånt smittar ju gärna av sig så det blir nya tag för mig ikväll och nästa vecka!

4 kommentarer:

Växla ner sa...

kom igen nu tjejen du får väl kämpa lite, det fixar du

Karriärmorsa sa...

Hej,
vad är det som är så bra med att ha egen webbsida? Får man pengar när någon klickar in där eller?

//KM

Miss Millionairess sa...

Ja, klart att jag fixar det ;-)
Karriarmorsa - ja du, vad ar det som ar sa bra...Det beror val pa varfor man gor det forstas. Teoretiskt sett kan man ju tjana pengar via reklam och affiliates men det ar det ju inte alla som gor. Jag har lite olika anledningar till varofr jag gor det men det blri sa langt att jag nog far ta och skriva ett inlagg om det istallet!

Anonym sa...

Hej,

Kul att höra att du gillar min blogg. Har precis börjat titta på din också och du skriver väldigt trevligt!

Ska bli kul att fortsätta läsa.

// Christoffer