lördag 26 januari 2008

Tjäna pengar på Ciao

Nu bara måste jag tipsa er som tycker om att skriva om ciao.se. Ciao är en undersöknings- och recensionssida som betalar dig för dina åsikter. Själv gick jag med för några månader sedan, mest för att det verkade vara ett lätt sätt att tjäna lite extra pengar på att göra något jag tycker är roligt att göra, nämligen skriva.

Det finns två sätt att tjäna pengar via sidan; du kan fylla i undersökningar som skickas direkt till din emailadress, eller du kan skriva recesioner om en produkt eller service som du själv väljer.

Undersökningarnas ämne varierar och det gör även belöningen man får för att fylla i dem. Personligen brukar jag bara svara på de som jag tycker verkar intressanta, t ex om någon ny mat eller hårprodukt. En 30 minuter lång undersökning om kontorsmaterial som ger 4,69:- känns inte alls lika frestande och därför låter jag dem vara. Timpenning är ju inte fantastisk direkt, jag tror det mesta jag fått är 12:- för en 15 minuter lång undersökning så inte blir man rik. Däremot kan det vara kul att få ge sin åsikt om vissa ämnen och att man sedan får några kronor för det är en klar bonus förstås!

Att skriva recensioner är huvudanledningen till att jag vill rekommendera sidan. Själv tycker jag om att skriva och tycker det är roligt att andra läser det jag skriver så gör det med glädje. För varje medlemsläs man får tjänar man en viss summa pengar, men för att få läs brukar man behöva lägga ner lite tid på att även läsa andra.

Hittills har jag fått ut 600 kronor och har 100 kronor till innestående, vilket jag tycker är jättebra med tanke på att jag tycker det är roligt och bara har varit medlem i några månader.

Så om du tycker om att dela med dig av din åsikt och gärna tjänar några extra kronor på det rekommenderar jag varmt att du blir medlem på Ciao - här är länken!

5 kommentarer:

Per Penning sa...

Tack för det tipset. Ska undersökas! :)

Alvarsson sa...

Har tittat på liknande tjänster, men varit tveksam och aldrig registrerat mig. Får väl tro på ditt omdöme och har därmed registrerat mig (via din länk! extrapengar i fickan miss!). Ska bli intressant att se närmare på hur det fungerar.

Anonym sa...

Tack för tipset, jag ska kolla in det där. Enkla pengar är ju bra pengar. :)

Miss Millionairess sa...

Ja vad kul! Ju fler vi ar pa ciao desto roligare blir det ju.

Enkla pengar vet jag inte direkt om det ar, jag lagger ner ett antal timmar pa att undersoka och skriva om produkter - journalistdrommarna far leva upp lite igen...See you all there i alla fall!

Poor me sa...

Hey! Jag är också medlem på ciao! Kanske har jag läst något som du har skrivit då...

Håller med om att det är en bra sida! Jag har utan allt för stora ansträngningar fått ihop en bit över 500 kr och med tanke på att jag tycker att det är väldigt roligt att skriva ser jag det som helt ok!