onsdag 23 januari 2008

Rik och Vacker

Nu bara måste jag tipsa om en ny ekonomiblogg. Poor me vilket för övrigt är det bästa användarnamnet någonsin) som skriver bloggen är en kvinna som börjar närma sig 30 och som gett upp hoppet om att gifta sig rikt och därför bestämt sig för att ta tag i sin ekonomi.

Visst låter det som många andra av de bloggar som poppat upp under det senaste halvåret men skillnaden är att Poor me skriver med en sådan humor. Inget tas på blodigt allvar utan allt behandlas med samma ganska torra och, som jag tycker, engelska humor. Det kan verkligen behövas en motvikt till allt allvar i många andra bloggar (bloggar som jag ju fortfarande älskar!) - jag blir alltid på bra humör efter att ha läst hennes inlägg. Dessutom tycker jag det är roligt att följa någon som börjar egentligen helt på noll, både vad det gäller sparkapital och ekonomikunskap (jag tror inte hon tar illa upp om jag säger det eftersom hon själv gärna påpekar att hon egentligen inte är direkt intresserad av att investera, spara eller snåla utan ser det som ett nödvändigt ont).

Om du är intresserad av investeringstips eller expertråd är detta kanske inte bloggen för dig fast å andra sidan kan man ju läsa fler än en och Rik och Vacker är verkligen väl värd att läsas.

5 kommentarer:

Per Penning sa...

Det håller jag med om till fullo! :)

Anonym sa...

Det var en kalasblogg! Tack för tipset! :)

Poor me sa...

Oj. Nu blev jag faktiskt jättegenerad! Men tack för dina snälla ord och kul att du gillar min blogg! Jag skulle kunna säga samma saker om din bortsett från att du faktiskt har koll på det du skriver om! :)

Poor me sa...

Och fy vilken prestationsångest jag fick nu!

Miss Millionairess sa...

Haha - men naaaa det var ju inte meningen!