söndag 6 januari 2008

Mina Mål för 2008?

Karriärmorsan frågade mig om mina mål, något som fick mig att tänka efter lite. Jag har ju givetvis mål med mitt sparande/investerande men dessa är väldigt difussa för ögonblicket.

Sverigeflytten kommer troligtvis att bli lagd till september eller oktober för min del och pojkvännen flyttar några månader efter mig. Därför känns det svårt att sätta upp specifika mål som att ha en viss nivå på sparandet eller få ner studielånet till en viss nivå eftersom det är näst intill omöjligt att ens uppskatta hur mycket pengar jag kommer behöva till flytten eller hur lång tid det kommer ta för mig/pojkvännen att få jobb.

Tanken är att jag först flyttar hem till föräldrarna och förhoppningsvis skaffar ett jobb innan jag skaffar lägenhet men det beror ju på hur lång tid det kommer ta för mig att få jobb samt hur mycket vi kommer driva varandra till vansinne.

Troligtvis blir det ju så att engelsmannen och jag får betala en varsin hyra och alla räkningar själva under åtminstone ett par månader, innan han flyttar och eftersom det är så länge sedan jag bott i Sverige har jag svårt att uppskatta hur mycket detta kommer bli för min del, för att inte tala om vad det är troligt att jag kommer tjäna.

Detta försvårar ju givetvis målsattning om man nu vill ha någon som helst realism (och det vill man om man är jag ;-)) men det är nog ganska viktigt att ha något konkret att sikta på. Därför ska jag nu ta och ägna dagen åt att räkna på lite troliga scenario och sedan försöka etablera några delmål för det kommande halvåret i alla fall. Efter det får jag ta mig en funderare och se hur det blir.

2 kommentarer:

Karriärmorsa sa...

Jag förstår svårigheten med kulturkrocken med att flytta "hem" igen men jag tror ändå att något mål är bra och viktigt för motivationen!
Var ni flyttar, hur ni ska bo och vad ni kommer att jobba med spelar ju också in!

Lycka till med allt, följer din blog och ska anamma din självdiciplin med hälsan så långt det går... ;0)

//KM

Miss Millionairess sa...

Japp karriarmorsan, jag haller helt med, galler bara att fundera igenom ordentligt sa att det blir ambitiosa men ej orealistiska mal for jag vill ju inte misslyckas
;-)

Ja ta hand om din halsa - pengar ar mycket vart men att vara frisk ar annu viktigare forstas!