tisdag 1 januari 2008

2008

Nytt år och med det en stark önskan att ”ta tag i mitt liv”. Så blir det varje höst och varje nyår när jag funderar på vad som behöver göras i mitt liv. Jag har så många tankar och idéer om vad jag vill göra för att bli lycklig/tjäna pengar/utveckla mig själv men ofta börjar jag med dem på ett väldigt entusiastiskt sätt för att sedan falla tillbaka i mitt gamla vanliga, trygga mönster.

Däremot har jag tänkt på det faktum att när jag väl faktiskt bestämmer mig för något på riktigt så genomför jag det – slutar röka, flyttar till England helt ensam eller får högsta betyg på universitetsarbeten. Inga problem här så vad gör jag för fel med mina små affärsidéer?

Jag tror helt enkelt att jag har för mycket på gång och inte egentligen tror tillräckligt starkt på EN sak utan splittrar mig själv. Jag fungerar nog mer som en man som behöver ha all koncentration på en sak och inte hundra saker för att kunna genomföra det (sorry killar, jag generaliserar givetvis!).

Därför ska jag förutom mina ”små” nyårslöften faktiskt koncentrera mig på EN av mina idéer och satsa pa att göra något med den. Jag tänker lägga all min energi på att verkligen genomföra detta och när det väl är gjort så tar jag tag i nästa.

Får se om det funkar bättre så!

3 kommentarer:

Växla ner sa...

tror du lyckas perfekt, gott nytt år på dig

Life sa...

Hej, ja, mina nyårslöften är mer riktlinjer, inget jag kommer infria eller INTE, har dem som ett tanke-mantra, är så otroligt dålig på att hålla mina löften vad gäller mig själv, faller alldeles för lätt in i gamla spår. Tror jag behöver träning och åter träning, och när jag nu blivit medveten om massa saker om mig själv och livet, så börjar det bli dags att ta tag i det som jag vill förändra. Lycka till med dina löften, och ett RIKTIGT GOTT NYTT 2008!

Miss Millionairess sa...

Gott nytt ar pa er bada och tack for lyckonskningar/fortroende!