söndag 27 januari 2008

Söndag kväll, ångest och veckomål

Usch, denna helgen har jag varit så lat, så lat. Har hela tiden tänkt att jag ju har hela helgen på mig men nu är det söndag kväll och inte har jag gjort något av det jag planerat. Visst är det jobbigt när det blir så och det är ju egentligen lättare att ta tag i saker och ting hellre än att gå och gräma sig åt att man inte gör dem.

Nåja, i alla fall har jag tänkt att jag ska börja sätta upp mål för varje vecka, inte bara ekonomiska, utan helt off topic tänker jag tvinga på mina kära bloggläsare alla möjliga sorters mål - sorry!
För nästa vecka har jag bestämt att:
  • Jag ska inte äta någon form av pasta på hela veckan (vanligtvis äter jag pasta åtminstone 5 dagar i veckan). Istället ska jag försöka pröva lite nya recept som jag har liggande här hemma
  • Jag ska försöka få upp mitt bloggläsarantal till 100 unika besökare per dag. I dagens läge ligger jag på mellan 60-80 unika besökare.
  • Jag ska inte kolla hur det går för mina fonder förrän nästa helg när det är dags for månadssammanställningen...

Det får nog räcka så för denna vecka, man vill ju inte överanstränga sig...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, samma sak med mig. Har en gammal surdeg jag måste ta tag i. Men har jag det? Näe! Jaja... nya tag är det som gäller. :)

Rakel G sa...

Ja, jag tror ju stenhårt på det här med att utmana sig själv veckovis så önskar dig lycka till! Att inte äta pasta på en vecka låter som en riktig utmaning. Ska bli inressant att läsa om vad du kommer på för alternativ. Själv kör jag pasta växlat med sallad dag ut och dag in...

Miss Millionairess sa...

Ja, jag tror det kan vara bra med sma delmal och yes, det kommer inte bli latt alls att inte ata pasta! Har just gjort en lunchsallad med bulgur dock sa en bra start...

tinajo sa...

Utmaningar är roligt - men visst är det bra med lagom många så man inte förtar sig på en gång..! ;-)

Poor me sa...

Jag borde också utmana mig lite tror jag men ids inte riktigt... Men lycka till!