lördag 12 januari 2008

Att shoppa

När jag gick till jobbet en dag förra veckan hade jag på mig mina nya, fina jobbyxor, nya svarta jobbskor och en trenchcoat jag fick i julklapp.

Jag kände mig så FIN!

Det var länge sedan jag shoppade något i klädväg och jag hade nästan glömt den glädjekänsla det kan ge när man klär upp sig i något nytt som man verkligen tycker om. Jag kan se hur man kan fastna i ett beteende där man köper nya kläder och känner sig fin för att sedan behöva lite mer av en kick och därför köper nya etc. Givetvis blir det ett problem om det fungerar så men jag tror faktiskt att jag har unnat mig för lite det senaste året.

Självklart tänker jag inte gå ut och storshoppa med en gång, men en shoppingtur varannan/var tredje månad tycker jag inte är orimligt, inom budgeten förstås!

Det är säkert en tjejgrej men (utan att egentligen ha insett det) jag har saknat känslan av att känna mig fin och det självförtroende som det kan ge. Därför tänker jag se till att jag går en liten shoppingsväng när byxorna får hål, klackarna är nedslitna och tröjorna noppiga!

5 kommentarer:

Life sa...

Åh, så kul att få känna sig fin! Jag ska inte sticka under stol med att jag också saknar shoppandet ... tycker du gör helt rätt i att unna dig, inom ramarna, hehe.

Jessica sa...

Jag håller med "life" :-)

Man måste ju se till att BÅDE plånboken och själen mår bra :-D

Miss Millionairess sa...

Haha - jag ni har ju bada ratt forstas! Sa lange sparandet inte blir lidande sa.

Växla ner sa...

men pengarna då (skratt). bäst jag ger dig lite, så som du slösar

Poor me sa...

Vad skönt att det finns någon som bloggar om ekonomi och inser vikten av att unna sig saker! :)