lördag 12 januari 2008

Korvören

Allt tuffar på

Med närmare 2 veckor kvar till lön har jag några korvören kvar men de kommer räcka till de räkningar jag har i slutet av månaden (min telefonräkning kommer ut dagen före lön varje gång - mycket störande) och även till avskedsmiddagen vi kommer ha för min kollega på fredag. Efter det är det inte så mycket kvar så det blir till att fortsätta leva fattigt, vilket inte varit några som helst problem hittills.

Inga roliga nyheter på börsen denna vecka direkt - ner 9% sedan årsskiftet! Nåja, inte mycket att göra åt det hela nu. Det är för sent att sälja och jag är övertygad om att det kommer se ljusare ut lite längre fram, även om det trakigt nog förmodligen kommer ta några månader. Under tiden kommer mina månadsrapporter se väldans trista ut, men vad gör väl det så länge årsrapporten blir positiv!

4 kommentarer:

Per Penning sa...

Alla i samma båt, tyvärr. Inte en enda fond på plus i min portfölj i år. Blä!

Anonym sa...

Bra tänk du har i alla fall, att hoppas på ljusare tider längre fram! :) Hoppas det fortsätter gå bra månaden ut!

Anonym sa...

Öh... jag menade alltså fortsätter gå bra med snållivet. Börsen är inget att fortsätta med. :)

Miss Millionairess sa...

Per Penning - japp det galler de flesta av oss. Annu har jag nagra plus men vi far val se hur lange dom varar...

Saker ekonomi - haha, ja borsen far ju garna andra sig ;-)