torsdag 17 januari 2008

Jag lovar...

Imorn kommer det första egentliga provet för min självvalda sparsamhet/snålhet denna månad. Jag ska på avskedsfest direkt efter jobbet, först till pubben jämte och sedan på italiensk restaurang. Tyvärr är det visst min tur att bjuda på drinkarna och vi kommer nog alla att lägga ihop och betala för min kollega vars fest det är. Jag har visserligen räknat med detta i min budget men är lite orolig att drinken ska gå in och vettet ut.

Alltså ska jag INTE bjuda på allt och tvinga folk att äta chips och oliver med vinet. Inte heller ska jag insistera på att, trots att alla delar på notan, jag ska lägga all dricksen. Jag ska inte stoppa första bästa taxi jag ser på vägen hem eftersom jag inte orkar vänta på bussen eller vackla in i affären för att köpa 3 Cola Light och 5 chockladkakor innan jag trippar hem.

Inte för att något av detta någonsin hänt innan förstås....

7 kommentarer:

Per Penning sa...

Rapportera hur det gick! :)

Växla ner sa...

skrattar, kanske bättre du inte rapporterar, ha så kul iaf

Anonym sa...

Låter i vilket fall som helst som du kommer få det trevligt. Lycka till med målsättningen!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Dexter sa...

Lycka till, det kommer säkert att gå bra =) Vad är det som skulle vara sämst för ekonomin att göra? Taxin eller krogen?

Poor me sa...

Låter som en bra beskrivning av det jag inte ska göra imorgon!

Poor me sa...

Nu väntar vi bara på en rapport över hur kvällen avlöpte... :)