måndag 21 januari 2008

Adsense och lyxig lunchlåda

Mitt i allt elände (3,9% - gulp!) så ser det ut som att jag kaaaanske kan få adsense utbetalt nästa månad för första gången!

Det ska bli spännande att se om det funkar även för mig, det verkar ibland som att sådana här saker inte funkar när jag ska göra det så ni får hålla tummarna för mig.

För övrigt har jag en väldigt lyxig matlåda att se fram emot till lunch imorn (och eftersom mitt jobb är ruttet för ögonblicket gläder det mig faktiskt på riktigt). Matlådan består av couscous smaksatt med lite salt och kanel tillsammans med en halv skiva kalkonbacon, en liten snutt mozzarella, pomodorinotomater, spenatblad och oliver! Lite väl lyxigt med tanke på att det är januari kanske men allt utom couscous och oliver var rester som jag hade hemma så lika så gott att använda det (plus att engelsmannen betalt för det...).

Annars hittade jag världens bästa matlåderecept häromdagen. Allt som behovs är spenatblad, apelsin, valnötter och getost. Blanda ihop alla ingredienser och häll på lite olivolja - jättegott! För att det inte ska bli alltför dyrt gäller det att välja en getost med stark smak så man bara behöver använda lite varje gång.

Hm, undras om jag är hungrig som jag både tänker på och tjatar om mat nu...

7 kommentarer:

Poor me sa...

En halv skiva kalkonbacon...ja det låter ju jättefestligt...eller inte! :) Resten lät gott i alla fall! Jag ska väl äta bönsallad som vanligt. Kanske ska jag ösa i lite valnötter så det känns lite roligt.

Miss Millionairess sa...

Haha - jo men for mig ar en halv skiva kalkonbacon festligt! Och aven helt tillrackligt...Later inte sa kul med bonsallad daremot

Växla ner sa...

men ska du verkligen ha kanel på, hmmm
grattis till adsensen

Anonym sa...

Kul med Adsensen. Fick min första utbetalning för runt 2 år sen och var grymt stolt!

Rakel G sa...

Åhhh, getost är så gott! Sluta genast fresta på det här sättet. Inte bra för min diet...

tinajo sa...

Hm, kanel förknippar jag med risgrynsgröt så det kändes otippat - men det är säkert en spännande smakkombination! :-)

Miss Millionairess sa...

Cristoffer - tack! Det ar roligt att naaaastan ha natt upp till den forsta utbetalningen, jag trodde nastan inte att jag skulle fa den nagonsin (inte for jag fatt den annu men ta i tra...)

Maja - det blir inte alls sa onyttigt om du bara smular i lite granna! Getost har forhallandevis lag fetthalt (jamfort med flertalet andra ostar) och man behover inte sa mycket for att ge god smak.

ekonomisanering och Frisk ekonomi - jag haller med om att kanel later lite otippat men det funkar jattebra! Man ska inte ha for mycket sa det blir sott utan bara en gnuttta for smaksattning. Kanns valdigt internationellt...