söndag 2 december 2007

Snåla med matlådor

Måste bara skryta med att idag har jag varit väldigt effektiv och duktig. Jag hade 3 kycklingbröst som behövde användas så jag ställde mig och lagade matlådor i 2 timmar! Jag brukar nästan alltid ta med mig matlåda till jobbet men vanligtvis gör jag den kvällen innan när jag är helt oinspirerad så det brukar bli några torra salladsblad och lite tonfisk eller dylikt. Idag lyckades jag göra burritos (som jag dock åt till lunch), thaigryta, nudlar med sataysås samt stekta grönsaker, potatis och sötpotatis med lite sås! Det blev även lite kyckling över som jag ska använda till att göra mammas kyckling och tomatsoppa imorgon, det blir nog 2-3 portioner av den.

Jag skulle uppskatta att vardera matlåda går på mellan £1,00 - £1,50 - lite dyrare än vanligt eftersom det är tillyxat med ekologisk, frigående kyckling (den enda kycklingen jag skulle få för mig att äta men ändå).

Flera av mina kollegor köper lunch i stort sett varje dag och det går väl på cirka £5 per dag. Alltså skulle man kunna säga att mina matlådor sparar mig mellan £17 och £20 per vecka jämfört med mina kollegor - nästan £800 (10,000 SKR) per år! Kanske är det därför de alltid pratar om hur lite pengar de har?

Inga kommentarer: