lördag 8 december 2007

Sur!

Nu är jag sur på aktiespar.se.

De som läst tidigare inlägg kommer kanske ihåg att jag försöker öppna en depå med dem vilket har visat sig vara ganska lurigt eftersom jag bor i London (och detta trots att deras hemsida antyder att det ska vara någorlunda enkelt). Jag mejlade dem för att fråga om det enklaste sättet att gå till väga för mig i min situation - vilket jag givetvis förklarade för dem i detalj. Kanske kunde de ge mig lite hänvisning i alla fall vad det väldigt amerikanska Tax Identification Number ska komma från när man bor i London? Detta var svaret jag fick:
Hej!
Hej!Tack för ditt meddelande. Du kan antingen vänta tills du återvänder till Sverige eller så måste du skicka in de handlingar vi frågade efter, TIN numret kan du fråga efter hos ditt lokala skattekontor. Ha en bra dag!

Så jag tror det blir som så att jag väntar med att öppna något tills jag flyttar och då absolut INTE med aktiespar.se.

5 kommentarer:

Mitt ljuva Hem sa...

hej!
tack för kommentaren!
japp ,han är duktig i köket, men det är mest på helgerna han gör mat i veckorna är det jag som står för matlagningen.

Anonym sa...

För Storbritannien är det ditt national insurance nummer som är ditt TIN nummer...

Miss Millionairess sa...

Anonym - ar det?
Men varfor kunde inte aktiespar bara saga det nar jag berattade for dem att jag aldrig hort talas om TIN nummer daremot har allt annat undrar jag da. Skumt.

Jag funderade pa om mitt NI nummer skulle vara tillrackligt men eftersom det ar sa latt att fa temporara nummer eller flera olika tankte jag att det nog inte skulle vara nog faktiskt.

Men tackar sa mycket for det tipset - jag larde mig nagot idag... ;-)

Anonym sa...

Försökte få information om TIN från svenska skatteverket, men de hade ingen koll....

Tacka vet jag vårt broderland i sydväst - Danska skatteverket om TIN

Miss Millionairess sa...

Ahh! Lange leve det kara grannfolket! Jaha men kanske ska jag ta tag i det da trots allt? Tack sa mycket for hjalpen people, jag blev bara sur och gav upp i frustration...Vad skulle jag gjort utan er?