lördag 1 december 2007

Sjutton också!

Oj vad dumt det blev! Pga min underbara spadag och en missbedömning i min budget (dvs att jag faktiskt inte kan leva på £5 i veckan utan någon mat i huset alls) så har jag varit tvungen att minska de pengar min syster skulle sätta in på mitt svenska konto till mitt studielån.

Nu känner jag mig faktiskt lite misslyckad. Jag hade tänkt passa på att sätta in 3500 så att jag hade det jag behövde till mitt studielån som ska betalas i februari. Enligt mina beräkningar borde jag landa på 4000 i kvartalet nästa år (resterande 500 räknar jag kallt med blir en julklapp hemifrån). Om jag nu ska kunna överleva måste jag sorgligt nog ändra om detta till 2200, så nu måste jag hitta nya pengar för att tacka resterande 1300 kronor samt lyckas föra över dem till Sverige så billigt som möjligt.

Man får hoppas att tomten är givmild i år - jag har faktiskt varit en väldigt snäll flicka. För övrigt ska jag göra om min budget idag så att den blir aningens mer realistisk...

1 kommentar:

tinajo sa...

Sådana bakslag händer i bland, men det brukar ta sig i alla fall. Förra månaden hade jag tänkt spara mycket mer, men insåg att vi borde lägga pengarna på en del annat - det grämde mig lite. Nu när jag räknar på det så inser jag dock att jag kommer komma i kapp ganska snart ändå. :-)