söndag 2 december 2007

Månadssammanställning

Jaha, dags för min första blogmånadssammanställning då. Denna månad var det inte lika roligt som vanligt att göra sammanställningen eftersom min "förmögenhet" tyvärr gått åt fel håll...

I slutet av november såg min ekonomi ut såhär:


Sparkonton (ISA och e-sparkonto) - 18,662
Diverse fonder - 302,821
Studielån - 320,227
Andra Skulder - 3,900



Mitt studielån minskade med 4,600 jämfört med oktober men tyvärr minskade även värdet av mina fonder med närmare 17,000 under denna månad - HUGA!

Totalt ligger mina tillgångar pa 321,483 kronor samtidigt som jag har skulder på 324,127 vilket sorgligt nog gör att min förmögenhet faktiskt ligger på minus för första gangen sedan jag började göra månadssammanställningar. Detta skyller jag på den väldigt svajiga börsen i november månad. Enda anledningen att det inte såg ännu värre ut är att mitt studielån minskade och jag betalde det med hjälp av pengar som jag satte in för några månader sedan så det påverkade inte mitt månadsspar.

Så inför december ligger jag alltså på -2644. Innan året är slut sa SKA detta ligga på plus, kosta vad det kosta vill...

1 kommentar:

tinajo sa...

Börsen är verkligen inte rolig just nu, vi får hoppas på att det stabiliserar sig nästa år. :-)