söndag 16 december 2007

Extrabetalning på studielånet

NÄE!!

Jag är faktiskt inte klok. Efter mitt långa inlägg häromdagen om hur jag bestämt mig för att INTE göra extrainbetalningar till mitt studielån så gick jag just och petade in 1000 kronor extra på det i alla fall!!

600 kronor har jag fått utbetalt av en undersöknings- och recensionssida där jag är medlem så jag tänkte lite kvickt att jag kunde lägga in det på studielånet eftersom det är pengar jag ändå inte räknat med. Sedan tänkte jag att det är ju roligare att betala in en mer jämn summa på något sätt...

Nu ligger lånet i alla fall på under 320,000 och det känns skönt. Jag vet även att jag inte kan lita på mig själv så jag tror att jag får ta och öppna ett sparkonto där man inte kan göra obegränsade fria uttag!

4 kommentarer:

Växla ner sa...

ler bara ler

tinajo sa...

Hihi, ja men om det känns bra så ska man göra det! :-) Du har ju sett hur jag har småduttat med hundralappar till mina fonder; det märks knappt men det känns bra! :-)

Miss Millionairess sa...

Haha - ja ni tva vet ju hur jag velat fram och tillbaka med detta ;-)

Frisk Ekonomi - ja du var min inspiration tror jag - jag skyller allt pa dig!

tinajo sa...

Haha, det får jag väl stå ut med..! ;-)