tisdag 25 december 2007

Julklappsekvationer och Kinafonder

Så var ännu en jul avklarad.

Massvis med fina klappar blev det, däribland ett presentkort på JD Sports och ett par riktiga löparskor. Jag behover en massa nya grejer till gymmet så det kom verkligen väl till pass - en ny start i januari med nya fräscha gymgrejer kanns väldigt lockande för ögonblicket.

För övrigt fick jag en hel massa annat som kanske inte var helnödvändigt men som jag blev jätteglad åt och snälla lilla mamma satte in en tusenlapp som hon insisterar på att jag ska använda till att köpa något jag vill ha. Till slut sa jag till henne att jag visst skulle göra det men givetvis tänker jag ju spara den och använda till studielånet när det är dags igen. Om jag tänker efter kan jag nog säga att julen gått jämnt ut. Jag behövde inte köpa en del saker som jag hade behövt köpa i januari ändå så de pengar jag spenderade på andras presenter hade jag annars behövt spendera på mig själv. Det blir bara roligare att göra det på detta sättet istället.

Har för övrigt läst på ett antal ställen att Kina och Indien spås gå bra mycket sämre nästa år. Det låter ju inte helt otroligt om det skulle hända med tanke på uppgången detta år. Jag hoppas bara det inte sker förrän senare halvan av året så jag hinner sälja av ett par av mina fonder där (tänker behålla en ren Kinafond och en emerging markets fond trots allt eftersom jag tror skarpt på dem i det långa loppet).

Inga kommentarer: