söndag 2 december 2007

PPM

Eftersom jag inte bott i Sverige på ett antal år nu har jag inte hängt med i detta med PPM. Den enda anledningen att jag vet att det existerar över huvud taget är för att jag läst om det i flera andra ekonomibloggar.

Nu har ju inte jag jobbat mycket alls i Sverige så jag visste faktiskt inte om jag ens hade några pengar däri men bestämde mig för att kolla idag. Det visar sig att jag visst fått in några hundra när jag varit hemma och jobbade lite. Dessa pengar är nu värda....1,500 kronor!!

Inget vidare att dra sig tillbaka på direkt va? I alla fall har jag surfat runt lite nu och bestämt mig för att placera om dessa stackars små kronor till en mycket högre risk. Det känns inte som att det för ögonblicket är någon mening med att bara ha dem sittande där som de har gjort fram till nu utan jag kan ju åtminstone försöka trycka ut lite mer ur dem. Sedan får jag se över det hela ordentligt när jag väl börjar jobba i Sverige.

Jag måste saga att det var ganska kul att hitta dem, det känns på något sätt som gratispengar som jag kan leka lite med...Fast givetvis vill jag ju att de ska växa så helt idiotisk tänker jag inte vara.

Inga kommentarer: