tisdag 11 december 2007

Ändrade Planer

Nu har jag ändrat lite i min budget och på mina planer för december (och därmed troligtvis även mitt sparande fram till april). Istället för att stoppa in £500-550 på mitt ISA-konto som planerat har jag nu tänkt använda dem till att helt betala av mina småskulder. Jag har egentligen bara ett par hundra pund på mitt kreditkort och 300 pund som jag har som kredit på mitt engelska konto förutom mitt studielån så om jag inte kan bli av med studielånet får väl detta bli alternativet...

Visserligen är det inte dyra lån - kreditkortet är räntefritt i 3 månader och krediten betalar jag bara någon procent på varje månad. Det skulle dock vara skönt att kunna börja det nya året helt utan skulder - ja, förutom studielånet då förstas men det låtsas jag inte om längre!

Jag tror det är bra för motivationen att jag "städar upp" efter det gamla året och kan börja mitt sparande med nya krafter i januari. Troligtvis kommer jag ha väldigt svårt att nå mitt mål med £3000 på ISA-kontot när det engelska skatteåret tar slut i april genom att göra detta men jag känner att det ändå nog är det bästa for mig just nu.

4 kommentarer:

tinajo sa...

Jag tror att det är ett smart val psykologiskt sett! Lika befriande som att rensa ut gammalt skräp man har hemma (som jag kan gå igång på ordentligt). :-)

Miss Millionairess sa...

Ja precis! Sa tankte jag mig att det skulle vara ungefar.

Växla ner sa...

tror precis som frisk ekonomi, man blir så mallig också när man blir av med lite gammal skit

Joanathan sa...

Jag fullständigt registrerad certifierad lån fast, jag erbjuder säkrade och lån utan säkerhet till privatpersoner och företag på en mycket låg ränta på 2%. Mitt företag erbjuda lång och kort sikt lån, har det varit en hel del framsteg i tillhandahållandet av förstklassiga finansiella tjänster till mina kunder, särskilt när det gäller lånesyndikat och kapitalförsörjning för privatpersoner och företag, om någon är intresserad av att få en lån vänligen Kontakta min e-postadress @ Jonathanwilliamloanlender@gmail.com för hjälp.