söndag 22 juni 2008

Lön, mat och träning

Just nu försöker jag ta tag i mitt liv lite. Planerar nyttiga och goda lunchlådor för nästa vecka eftersom min diet inte varit riktigt så bra som den borde på sistone. Ska träna 4-5 gånger per vecka nu under en period. Visst jag håller igång träningen 3-4 gånger i veckan men jag känner att det blivit för mycket rutin på det hela nu så jag ska rycka upp mig lite vad det gäller det. Springa ute lite mer, lägga in fler intervallpass och kanske prova en ny klass om det funkar med mina tider.

Lönen kommer på onsdag och även den ska jag försöka en ny taktik med denna månad där jag inte genast rusar ut och köper allt jag tycker att jag absolut behöver eller förtjänar med en gång. Jag funderar på att ta ut en "veckopeng" som får räcka till alla inköp, drinkar. middagar etc.

Jag ska skicka över lite pengar till Sverige på denna lönen med så det blir inget vanligt sparande denna månad utan istället tar jag troligtvis tom pengar från mitt sparkonto för att få över till Sverige, det känns som att det är lika bra nu då flytten verkligen börjar närma sig.

För övrigt ska jag verkligen ta tag i att anmäla mig till alla möjliga olika bemanningsföretag och liknande för att åtminstone slippa allt sånt när jag väl flyttar.

4 kommentarer:

M. Carlsson sa...

Låter som en bra plan. Veckopeng funkar utmärkt för min del - har till och med lyckats spara lite av den denna månad.

Jag ska också inleda en period med lite mer träning nu. Det är härligt att kunna springa ute i naturen på sommarhalvåret. Jag föredrar tidiga morgnar, innan det blir för hett ute.

Mitt ljuva Hem sa...

hej!
om du kikar in i min blogg och dagens inlägg får du reda på hur jag gör varje månad,det funkar för mig, för jag har MEDVETET skaffat mig LÅGA utgifter.
lycka till med flytten till sverige.

Thomas sa...

Hur går det med jobben i Sverige? Sökt några fler?

Miss Millionairess sa...

Hemliga husmodern - ja visst ar det skont att springa ute aven om jag saknar att inte kunna mata stracka och fart sa exakt, tycker om att tavla med mig sjalv varje gang och det funkar ju annars bast pa lopband. Ska prova med veckopeng sa far vi se hur det gar.

Mitt Ljuva Hem - Jag haller med om att en viktig del av en fungerande privatekonomi handlar om att kontrollera utgifter. Daremot ar det nog svart for de flesta att matcha dina utgifter eftersom nastan alla andra pa nagot satt maste betala for sitt boende.

Thomas - hhrrmmmm....Jag har varit en liiiiten gnutta lat, jag har sokt 3 jobb, 2 har jag fatt avslag pa redan och det tredje har jag annu inte hort ifran. Men nu ska det bli skarpning har!