lördag 21 juni 2008

My Big Idea

Jag läser vidare i hopp om att lära mig något och få lite inspiration.

My Big Idea är en bok för den som bär på entreprenörsdrömmar. Författaren Rachel Bridge låter läsaren möta 30 framgångsrika entreprenörer som berättar om hur de lyckades med sin idé.

Varje kapitel berättar lite om personen bakom produkten/servicen, hur de kom på idén, motgångar på vägen samt ger allmänna råd och tips. Boken bjuder inte på djupgående analyser men tjänar onekligen som inspiration. Det är väldigt intressant att läsa om hur dessa personer kommit på en produkt som de verkligen tror på för att sedan satsa allt på att lyckas göra denna produkt framgångsrik. Entusiasmen som genomsyrar varje kapitel smittar verkligen av sig och vissa av idéerna är så enkla att man undrar varför man inte själv kommit på dem.

Detta är definitivt en bok som man kan läsa för inspiration om man funderar på att starta eget, då den både ger inspiration och lite tips på vägen. Om du söker något mer djuplodande är detta inte boken för dig då den mer ger bite sized portions istället för en genomgående analys av varje person/produkt.

Personligen tyckte jag den var läsvard men inte så pass att jag tänker behålla den utan den ska säljas på amazon så snart som möjligt!

1 kommentar:

Christian D. sa...

Tack för boktipset! Det låter som en bra sommarbok för mig.