torsdag 26 juni 2008

Hujedamig

Idag hade jag planerat att sätta ihop min månadssammanställning men motivationen har sviktat nu efter det maffiga raset på börsen. Jag känner mig inte helt sugen på att kolla på mina fonder när nedgången under året börjar närma sig -20%. Usch.

Istället har jag betalt min kreditkortsräkning... Inget normalt sparande blir det denna månad heller (eller jo, jag lade in £10 på mitt ISA-konto bara för att kunna göra något men det räknas ju knappt inte) eftersom jag måste slänga över pengar till Sverige. Jag satsar på att få över £800 nu då pundet har starkts något gentemot kronan den senaste veckan. Det gäller att passa på nu innan det blir en räntehöjning till i Sverige som förstärker kronan ytterligare

Det känns konstigt att det bara var ett par år sedan jag inte hade någon som helst aning om räntehöjningar eller sänkningar och inte hade någon ide om när börsen "kraschade" etc. Idag har jag för mycket koll känns det som dagar som denna!

2 kommentarer:

tinajo sa...

Haha, ja visst var det skönare att vara okunnig..! :-) För mig har det nästan blivit så att jag fnissar (antagligen lite lätt hysteriskt) sådana här dagar... Det känns liksom så surrealistiskt! :-D

Anonym sa...

Med risk för att låta som en riktig Bror Duktig så vill jag bara i all välmening kommmentera att det är i sådana här tider man har bäst nytta av en handlingsplan. Den gör det också lättare att hålla känslorna utanför beslutsfattandet.