söndag 29 juni 2008

Jippie!!!

Lyckan i Miss Ms hushåll är nu fullkomlig.

Chiliplantan jag sådde för lääänge sedan och som vägrade växa har äntligen börjat gro! Jag sparade den annars mest på trots eftersom jag inte trodde den skulle börja växa efter så lång tid och tur var väl det. Det är första gången jag egenhändigt lyckats växa någonting överhuvudtaget och inget kunde göra mig lyckligare just nu än dessa späda små stjälkar (kanske Johnny Depp på ett fat men that's it).

Nu gäller det bara att inte skrämma bort den lilla växten. Hm, bäst jag googlar lite tips om vattning och sånt.

7 kommentarer:

Thomas sa...

Får grattulera till chilin :). Nu är det bara att börja söka recept för den också!

Poor me sa...

Haha! Om du måste googla vattning känns det som att den lilla plantans framtid är ganska skakig...

Anonym sa...

Ja du då får man säga grattis :)

Miss Millionairess sa...

Tackar, tackar.

Poor me - ja precis sa kanner jag med...

Växla ner sa...

jättestora grattis, nu får du snart skörda

Anonym sa...

poor_me:
Vattning är inte helt trivialt, hördudu...
En del plantor vill ha mycket vatten, en del vill ha lite. Vet DU vilken kategori chiliplantan faller in under???

Poor me sa...

Oh my.