söndag 8 juni 2008

Kalla fötter

Jag har nu börjat småsöka jobb i Sverige eftersom flytten faktiskt börjar närma sig. Det är ju lite avancerat om jag nu skulle få en intervju eftersom jag då måste bestämma mig för om chansen på jobbet är värt en flygresa till Sverige.

Ännu har jag dock inte behövt oroa mig för det eftersom jag fått avslag på 2 utav de 3 jobben jag sökt. Det känns aningens oroväckande eftersom jag inte trodde jag skulle få några problem med att skaffa ett jobb. Jag hoppas att det är för att arbetsgivarna tycker det är jobbigt att jag är i London just nu och inte pga något annat.

Även boende känns jobbigt. Jag planerar att bo i närheten av mina föräldrar, fast inne i stan hellre än på landet (till att börja med). Det verkar bli svårare än jag trodde eftersom jag inte har tillräckligt med poäng for att få en lägenhet i den kommunala bostadskön och eftersom jag inte har ett jobb är de privata hyresvärdarna inte intresserade.

Kalla fötter kallas det va...?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det löser sig alltid allting när det väl kommer till avslut. Kolla med alla kontakter du har om de känner hyresvärdar.
Så gjorde min kompis och fick en 2 i samma gata hon hade sin andra lägenhet som hon var tvungen att sälja. Jag fattar inte att hon lyckades men hon har flyttat in igår.
Mitt i stan.
Det gäller att känna folk.
Har du lämnat in dina uppgifter till headhunter- sidor?

M. Carlsson sa...

Jag håller med antonia om att du bör kontakta rekryterare samt regga cv på olika jobbsajter, inte minst för att det alltid känns fint att själv bli uppringd och tillfrågad om ev. jobb än att behöva leta upp jobben på egen hand. :)
Sedan fixar sig säkert bostadsproblemet också.

Miss Millionairess sa...

Tack bada tva for de uppmuntrande orden. Egentligen ar jag positiv till forandringar och jag vet ju att jag alltid klarar mig, men samtidigt borjar allt bli sa skrammande stort och nara nu.

Jag har ju flyttat pa samma satt utan jobb och bostad manga ganger innan men denna ganger ar jag mer rotad dar jag ar an vad jag varit innan vilket jag tror gor det hela till en mycket storre grej i mitt huvud.

Jag har reggat mig pa nagra sajter men visst ni har bada helt ratt - tummen ur galler from nu!