lördag 16 februari 2008

Magknip

Ujuj - så var min 30 dagars utmaning bruten då. Magknipet som jag hade förra veckan kom tillbaka i förrgår, men tusen gånger värre så jag har antingen varit hos doktorn (som inte har en aning om vad som är fel) eller legat ihopkrupen som en boll.

Något som var ganska intressant (för att inte tala om irriterande) var att när jag låg dubbelvikt av smärta över mitt skrivbord på jobbet verkade alla ha bestämt att det antingen måste vara mensvärk eller någon konstig graviditetssmärta. Trots att jag är en kvinna i fertil ålder så skulle ju magknipet eventuellt kunna bero på något annat tycker jag men uppenbarligen ingen annan. Och nej, det var ingetdera.

Idag känner jag inte av det alls turligt nog så har varit och handlat födelsedagspresent. Inte mycket kvar av lönen nu, men jag har ju lyckats få in lite extraspar denna månaden så det gör inte så mycket. Fram till nästa lördag då nästa lön kommer klarar jag mig nog med £10 eller så eftersom kylskåp och skafferi är fullt med mat, mitt åkkort är påfyllt och jag inte har några planer på att gå ut. Tur även att det är gratis att gå till doktorn här eftersom jag måste gå tillbaka och göra lite fler tester nästa vecka.

Jag tänker köra på med utmaningen nu, förutsatt att magontet inte kommer tillbaka, två missade dagar får gå helt enkelt.

6 kommentarer:

Admin sa...

Njursten kanske? Jag har haft det, och det gjorde ont så jag trodde jag skulle dö. De trodde inte det kunde vara njursten eftersom det oftast är medelålders män som drabbas. Det kan också gå över tillfälligt när stenen flyttar sig. Be om test efter blod i urinen.

Det är tydligen rätt vanligt idag, och en misstanke från vård/forskarhåll är att det är för att vi äter så mycket c-vitamin. Det påstås att överskottet bara "försvinner" men det är inte sant. Det bildar kristaller. C-vitamin finns förutom i vitamintillskott i nästan allt surt, efter askorbinsura=c-vitamin.

Intressant är att det inte bildas kristaller om man äter ex en apelsin, bara i tillskotten som inte innehåller de neutraliserande ämnena som finns i frukt också.

Choklad och rabarber kan också orsaka njursten.

Krya på dig i vilket fall!

Miss Millionairess sa...

Hmm.. Choklad kan orsaka njursten...da vet jag nog vem skurken ar...

Jag ska ga tillbaka nasta vecka som sagt och kommer be dom kolla det ocksa da. Det kanns valdigt frustrerande att inte veta vad det ar som ar fel, sarskilt eftersom jag ar en san som aldrig ar sjuk vanligtvis.

Anonym sa...

Hoppas de hittar vad det är, även om vi får hoppas det inte är njursten, kan tydligen vara rätt hemskt att bli av med. *kram*

Per Penning sa...

Tråkigt att höra. :(
Krya på dig.

Anna sa...

Jag hade en period med magknip förra året, gick till doktorn och tog alla möjliga tester, trodde att jag var allergisk mot laktos eller liknande. Dock hittades inget och doktorn avfärdade det som stress och jag fick en burk tabletter mot knipen. Det gick över efter ett par månader och har inte kommit tillbaka. Knäppt var det iallafall.

Hoppas du får ordning på magen!

Miss Millionairess sa...

Tack sa mycket allihopa - jag hoppas med att det ordnar sig ;-) Fast jag vill helst veta vad det ar, inte att det bara gar over och jag aldrig far veta. I och for sig ar det ju battre an om det inte gar over och jag aldrig far veta men anda...