söndag 24 februari 2008

Dags att tjäna pengar

Jag har blivit lite inspirerad av allt prat om Blocket och Tradera så tänker ägna kvällen åt att lägga upp böcker, CD-skivor och DVD på amazon.co.uk. Fördelen med amazon är att de sköter alla kontakter och betalningar mellan kund och säljare. Allt jag behöver göra är att lägga upp vad jag vill sälja, sedan får jag ett email med adressen till den som köpt varan. Bara att skicka iväg och sedan får jag in pengarna direkt på mitt konto inom 2 veckor.

Nackdelen är att amazon givetvis tar betalt för denna tjänst! Man betalar en £0.86 "seller fee" samt en "closing fee" på 17.25%. Man kan ju tänka sig att amazon tjänar en gnutta pengar på detta...

Trots allt är det så himla bekvämt att det helt enkelt är värt det.

Update: Jag bör väl tillägga att tyvärr kan du bara sälja genom amazon om du har en engelska adress och ett engelskt bankkonto.

Inga kommentarer: