söndag 10 februari 2008

I oärlighetens namn...

Idag har jag haft en oärlig dag.

Innan min promenad gick jag till affären för att köpa en tidning. Jag är nästan helt säker på att jag betalade med en £10 sedel, men fick tillbaka växel på £20. Vanligtvis brukar jag reagera automatiskt och säga till att jag tror det blivit fel, men idag accepterade jag växeln och gick därifrån. FY på mig!

Jag tänker inte gå tillbaka och säga något, däremot får jag be om syndernas förlåtelse via en extra inbetalning till RSPCA, min utvalda välgörenhet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har själv jobbat i kassa - det blir kassören/kassörskan som betalar mellanskillnaden mellan vad som slagits in och vad som finns i kassan vid dagens slut.

Avdrag på lönen, hände mig några gånger...

Miss Millionairess sa...

Ja, jag har hort att det fungerar sa i Sverige.

Har ar det visst valdigt ovanligt for affarerna att gora sa, daremot kan de ju tro att personalen snor och det ar mer det som kanns taskigt.

Poor me sa...

Äsch det är inget att ha dåligt samvete för! Det kan ju faktiskt vara så att du kommer ihåg fel och faktiskt gav kassören en 20-pundare. Och får man fel växel tillbaka är det ju ändå kassörens fel... Personligen räknar jag aldrig pengarna jag får tillbaka utan litar på att det är korrekt så om jag skulle råka få för mycket någon gång jämnar det nog ut sig genom att jag får för lite en annan gång.