torsdag 21 februari 2008

Otålig is my middle name

Jag får lön på lördag och det är ju alltid trevligt. Vet nästan exakt vart minsta lilla penny ska gå till men det är ändå kul att se hur mycket som jag lyckas putta in på sparkonton.

Kan inte vänta på att Swedbanks Fondmästerskap ska börja! Jag har mina två portföljer färdiga redan och väntar och väntar på den artonde mars då det är dags! Inte så bra att ha satt ihop portföljerna redan kanske, men man får byta så mycket man vill så jag väntar och ser hur det ligger till när det närmar sig.

8 kommentarer:

Admin sa...

Men! Det står såhär i reglerna:

"Vem får delta i tävlingen?

Privatpersoner som har svenskt personnummer, är skattskyldiga och bosatta i Sverige kan deltaga. Deltagaren måste ha fyllt 18 år senast samma datum som tävlingen startar, dvs. 18 mars 2008 (födelsedatum senast 1990-03-18) samt ha en e-postadress för att få anmäla sig till tävlingen."

Är du skriven i Sverige? Fast iofs, kanske kan du bara skriva dina föräldrars adress annars?

Dexter sa...

Lön på en lördag, hur fungerar löneutbetalningar over there?

Miss Millionairess sa...

Finanskvinnan - ja det gar nog fint. Kanske blir det lite fusk da jag enligt banken ar skriven i Sverige fast att jag inte eg ar det. Jag planerar att skriva in mig i Sverige igen i nasta gang jag far hem, givetvis pa foraldrarnas adress dar jag redan bor enligt banken. Givetvis kommer jag betala all skatt jag ev blir skyldig pga inskrivningen.

Det blir nog inga problem med tavlingen eftersom jag inte kommer vinna nagot...

Dexter - ja lonen kommer eg inte forns pa mandag men min bank ar givmild och ger mig den pa lordagen anda - inte vet jag varfor men klagar da inte!

Finanspampen sa...

På vilket sätt är det givmild att ge en lön på lördag.. som kommer på måndagen? :) Hade väl varit lika givmilt att ge den på måndag.. :)

Lycka till i fondtävlingen

Växla ner sa...

lycka till i fondtävlingen, och en trevlig helg

Admin sa...

Det känns helt främmande att man kan få in pengar på sitt konto en lördag. Det är nästan så jag trott det inte var möjligt. Det verkar rätt bra med England ändå.

Du ska ju ändå flytta till Sverige i höst, och tävlingen håller ju på ända till nästa år så jag tycker inte det är fusk.

Miss Millionairess sa...

Finanspampen - tja, givmild och givmild, men det blir ju tva extra dagars ranta pa pengarna sa det kan val anses vara nagot en bank inte vanligtvis skulle gora. Det tycker jag i alla fall.

Tack for lyckonskningarna och nae, jag tanker inte anse det vara fusk heller ;-)!

Finanspampen sa...

Det var faktiskt längre än jag tänkte, ursäkta för det snesteget! :)

Det är nog det jag saknar mest som student, se de där "riktiga" pengarna komma in på kontot(och inte CSN pengarna..)