söndag 9 mars 2008

Träningsvärk och tomatsoppa

Oj, vad kul det var igår! Så mycket har jag inte skrattat på länge, jag har träningsvärk i magen idag.

Har visst en ganska lurig månad denna månad, har varit ute lite väl mycket så just nu har jag £30 på mitt konto och det med 2 veckor kvar till lön och en resa till Rom planerad innan jag får lön igen. Jag ska få en utbetalning från amazon på ynka £6, en från engelska ciao på £7 och från ett cashback ställe jag är med på på £22 så lite har jag ju som kommer in men inte någon förmögenhet direkt.

Det känns inte troligt att jag kommer få in några mer pengar egentligen så jag får helt enkelt ta och snåla nu så mycket det går, lön får jag när jag är i Rom så det ordnar sig. Som tur väl är har pojkvännen lagat en gigantisk laddning med tomatsoppa så frysen är full. I skafferiet har jag ca 8 ton bönor och massvis med pasta, couscous, ris, nudlar och liknande. Alltså får det bli en tömma frysen/skafferiet och kylskåpet 2 veckor tills jag far!

Som underhållning har jag fortfarande hälften kvar av 24 serie 3 så jag ska hålla mig hemma!

4 kommentarer:

Växla ner sa...

ååå va jag längtar tillbaks till Rom, lyckos dig

Sophie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sophie sa...

det gar faktiskt att umgas med vanner utan att det maste kosta pengar! Du kan ju inte bli asocial bara for att du sparar pengar. Ut och njut av London. Dock maste jag saga att jag ar impad av dig och din envishet nar det galler att spara. Bra jobbat!

xx Sophie

http://legallysophie.blogspot.com

Miss Millionairess sa...

Nahadu Sophie, det ar faktiskt nastan helt omojligt! Inga av mina vanner bor i narheten av mig sa nar vi traffas blir det i stan eller vid jobbet eller liknande.

Visst, ar det fint ute kan man satta sig i parken eller kanske ga en svang pa ett gratismuseum men i slutandan kostar det anda alltid pengar. Saaaa jag ska leva som en eremit nu helt enkelt annars kommer jag aldrig klara mig...