tisdag 4 mars 2008

Matlådor

Oj, jag hade ju tänkt att gå igenom lite recept och bestämma en matlåda för varje dag denna vecka i helgen..Så blev det visst inte. Däremot har jag tagit med mig lunch nu i två dagar och har planer för resterande tre.

Igår, måndag gjorde jag min favorit, spenatblad, apelsin, valnötter och getost med lite bröd. Jättegott men man blir ju inte överdrivet mätt.

Idag åt jag en grov macka med spenatblad (I LOVE spenat!) ost och oliver. Lite konstig blandning tycker en del men smakar gott tycker jag

Ikväll lagade jag lite extra av min nudel stirfry så ska ta med mig den. Ser dock inte fram emot det eftersom det blev världens äckligaste stirfry. Nåja, jag får väl blunda och svälja som Rik och Vacker skulle säga.

På torsdag...ska vi ha vår nice lunch som vi vanligtvis har på fredagar. Min kollega, som är grek-cypriot börjar sin fasta innan påsk nästa vecka och är ledig denna fredagen så då kan vi inte äta den. Dessutom ska vi gå till den nya London Bridge Exhibition imorgon kväll och det kan hända att det blir sent = orkar inte laga lunch. Dåliga ursäkter är det, jag vet. För övrigt så är nice lunch vanligtvis mozzarella-, avokado- och tomatfocaccia - yum!

På torsdag kvall tänkte jag laga till en pasta- och tonfisksallad med lite oliver och några roliga grönsaker till på fredagen.

Inte alltför illa denna vecka trots allt men det verkar inte som att jag riktigt klarar av att ta med mig lunch alla dagar i veckan. Nästa vecka fastar ju min kollega så kanske, kanske lyckas jag då.

Inga kommentarer: