lördag 8 mars 2008

Pengatänk

Det verkar visst inte bara vara jag som tänker lite för mycket på pengar ibland. Tack för de fina förslagen på vad jag kan göra för att normalisera min hjärna lite...Nu är det ju så att jag redan lägger undan pengar till "mig själv" varje månad som inte går till spar, utan till goda middagar, drinkar med vänner, resor med sambon eller, som ikväll, en stand-up show. Inte sitter jag och funderar på min sparplan då inte, det har ni helt rätt i. Nu när jag funderat lite på det så tror jag att mitt största problem är på jobbet; jag har varit där tillräckligt länge för att vara riktigt, riktigt uttråkad med det jag gör. Det är inte alls någon utmaning längre och jag kan göra det med båda armarna bakbundna om så skulle vara.

Alltså sitter jag och funderar på roligare saker på dagarna och det är nog mest då jag börjar vela med vad jag faktiskt vill göra. Annars hade jag ju inte haft något kul att räkna på på jobbet.

Enklaste lösningen? Byt jobb! Och det ska jag ju också men jag orkar inte byta en gång till innan jag flyttar till Sverige till hösten. Alltså kommer ni få höra mer sånt har gnäll de närmsta 4 månaderna innan alla mina tankar bara kommer att handla om att fixa allt som fixas ska i Sverige. Jag ska försöka kontrollera gnället, jag lovar!

Sen är det ju bara att hoppas att jag kommer få mer stimulerande arbetsuppgifter efter flytten så att jag kan lägga av med detta hafsande fram och tillbaka.

Inga kommentarer: