måndag 17 mars 2008

Gratis är alltid gott

Jag jobbar i närheten av en av centralstationerna i London och där har de ofta någon form av promotion på gång. Idag fick jag gratis yoghurt! Det bästa är att om det är något man tycker om kan man gå och samla på sig en massa. Ja, om man är snål, inte har någon skam eller älskar gratisgrejer förstås.

Idag gick jag till två av dem som delade ut och fick yoghurt men sen sa min syster åt mig att jag fick ta och behärska mig så då gav jag upp - glädjedödare.

En vecka delade de ut mintchoklad varje dag så nu hoppas jag på yoghurt varje dag denna vecka så jag inte behöver gå och köpa någon frukost innan jag far till Rom.

4 kommentarer:

Växla ner sa...

mmm gratis är gott, ha en fin tisdag nu

Dexter sa...

Brukar vara mer acceptabelt att snylta av föräldrarna men gratis som gratis.

Anonym sa...

var ligger centra stationen? vilken ar central station enligt din mening? jag trodde inte det fanns nagon centralstation i london????

Anna

Miss Millionairess sa...

En av centralstationerna i betydelsen en av de stora mainline stationerna. Nej du har ratt, det finns ingen som heter centralstationen, men jag valjer att inte saga exakt vilken av dem det ar.