onsdag 28 november 2007

Spa-dag över

...och vilken underbar dag det blev! I slutändan betalade jag tom för en massage också så jag fick två jättehärliga behandlingar för bara £35 pund och nu känner jag mig trött, mjuk och oerhört väldoftande!

Just upplevelser är något jag ofta tycker det är värt att spendera lite på: resor, goda middagar, spadagar eller utflykter känns så mycket mer värda än en pryl. Visst älskar jag vissa mer materiella saker också : jag skulle nästan inte kunna leva utan min dator eller min mp3 (båda presenter) men annars känns det som att ett par skor t ex är något jag inte har någon långvarig glädje av - jag köper dem, är kär i dem i ett par veckor sen går det över tills jag köper nästa par.

Denna dag kommer jag däremot att minnas och glädja mig åt länge, länge. Därför känner jag att det är pengar jag gärna lägger på mig själv och ibland även andra. Inte behöver det vara en resa till Bahamas med femstjärnigt hotell utan jag kan bli minst lika upplyft av en helg i Paris på ett litet pensionat.

Nu däremot blir det till för mig att hålla igen resten av månaden - det blir nog inga problem för nu känns det som att jag verkligen unnat mig något härligt!

2 kommentarer:

Växla ner sa...

det låter härligt och avkopplande. du skriver du ska hålla igen resten av månaden, hmmm hoppas du menar en del av december oxå, dvs fram till nästa lön, för glöm inte jag är här o vaktar på dig (ler)

Miss Millionairess sa...

Hehe, hoppsan sa...Ja det far val bli december med da...