fredag 23 november 2007

Födelsedagar och löning

Oj vad jag varit dålig med att uppdatera! Jag har en bra ursäkt dock - jag har haft 2 födelsedagar att fira och det har jag/vi gjort med besked. Idag fick jag faktiskt ge upp och gå hem vid klockan nio för nu orkar jag inte mer... Det har inte varit billiga dagar eftersom vi bl a gick till Jamie Oliver's Fifteen och då fick jag ju betala för födelsedagsmanniskorna så där rök £120 - definitivt värt det dock då vi hade en fantastisk kväll med god mat, gott vin och trevligt sällskap och det var ju givetvis en one-off.

Idag har jag fått lön och det är ju alltid en trevlig företeelse. Har betalt av mitt kreditkort nu ikväll och ska skicka iväg min sparcheck imorgon (här är de rätt konstiga, checkar är fortfarande väldigt vanliga). Detta är sista månaden jag sparar så här på en höft. Imorgon tänker jag sätta mig ner (NEJ! utan ett glas vin - jag har fått nog av att dricka!) och sätta ihop en redig budget och en realistisk plan för sparande etc.

Jag återkommer med det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst blir man trött på fest ibland?

Alvarsson sa...

Dryckesvanorna i England kan helt klart vara svårt att undvika och dessutom bli påfrestande för kroppen ibland. Har läst att levern behöver nio dagar för att återhämta sig efter en rejäl omgång, varför jag har en vit 9-dagars nu.

Låter värre än vad det egentligen är!