lördag 17 november 2007

En presentation

Hej! Jag tänkte presentera mig själv lite närmre till att börja med samt ge en liten förklaring till varför denna blogg finns överhuvudtaget. Under 6 månaders tid har jag följt flera av de olika svenska ekonomibloggarna (som blir fler och fler för varje dag verkar det som...). Det började med Jakobs Hur jag blev rik som jag fortfarande tittar in på flera gånger i veckan. Därifrån har jag hittat fler och fler mer eller mindre fantastiska bloggar.

Jag vill inte på något satt kopiera dem eller försöka rida på deras framgång utan jag känner bara att det skulle vara kul att skriva mina egna inlägg om saker som intresserar mig.

Som många andra ser jag även bloggandet som en inspirationskälla. Visst är jag oerhört motiverad att spara, tjäna pengar och investera redan utan att även skriva om det men ibland är saker enklare att inse om man ser dem svart på vitt. Dessutom gillar jag att skriva, jag skriver redan recensioner på flera engelska sidor så nu ar det väl dags att skriva lite på svenska med, om inte annat så för att öva mig lite tills jag flyttar hem…

Jaha, jag bor då i London sedan ett antal år tillbaka. Som så många andra flyttade jag hit efter att jag slutat skolan för att jobba något år innan jag skulle hem och göra universitet osv. Inte för att jag vet vad som hände men jag är i alla fall kvar här än. Jag har gjort universitetet här, träffat min kära pojkvän samt mer eller mindre byggt ett liv.

Nu börjar det dock bli dags för mig att göra något annat så pojkvännen och jag har tänkt ta vårt pick och pack och flytta till Sverige. Eftersom han är engelsman kan man ju tänka sig att det blir krångligt för honom att skaffa ett bra jobb i Sverige, i alla fall med en gång sa vi behöver alla sparpengar vi kan få samt lite till som grundplåt till vår flytt, hus samt eventuella arbetslöshet.

Detta inlägg blev visst alldeles för långt och ända har jag så mycket kvar att säga! Jag får spara det till nästa gång, nu har jag ju tid på mig!

1 kommentar:

Admin sa...

Kul att höra om någon som bor i London, det var verkligen mycket högre ränta på sparkontot du har där.

Har en släkting som har en engelsk respektive som flyttat hit, lite problem med jobb (och kanske pyttelite kulturkrock) har det blivit men han har ingen utbildning inom området han jobbar heller.

Jag lägger upp en länk till din blogg.