måndag 19 november 2007

Ångest, ångest är min arvedel...

Jag har förstått att det inte bara är jag som tycker om att gå in och kolla hur det går för mina fonder lite för ofta för att det egentligen ska vara hälsosamt. Tyvärr har de senaste två veckorna inte varit direkt fyllda av glädjeämnen när det kommer till den delen av min vardag. Varje dag bestämmer jag att jag inte ska gå in och kolla hur det går dagen efter, men sen kan jag inte låta bli nästa dag och får ångest av att se att fonderna sjunkit ännu mer.

Jo, jag vet att det är bra, för egentligen vill jag ju inte att börsen ska gå upp hysteriskt mycket förrän det är dags för mig att sälja, men det är ett litet glädjeämne för mig att gå in en gråmulen måndagsmorgon och se mina pengar växa inte sjunka.

Usch. Jag hoppas detta inte varar allt för länge.

2 kommentarer:

Mitt ljuva Hem sa...

hej!
ja, det har gått väldigt mycket neråt på ppm iallfall,trist.
och precis som du säger,man går in där nästan varje dag,INTE hälsosamt.kram

Växla ner sa...

det kommer att vända, så ta det lugnt