tisdag 29 april 2008

Skjut mig någon, snälla

Så har då även jag lyckats göra världens absolut mest idiotiska misstag - skickat email till fel person. En kollega frågade mig om vad en annan kollega sagt om henne när hon inte varit där så jag berättade, om än återhållsamt. Sen skickade jag mejlet till kollegan SOM HADE SAGT DET!!!!

Fifan!

Det tog mig cirka 10 sekunder att inse vad jag gjort och redan såg jag henne läsa detta mejl med rynkad panna så jag hade inte ens en chans att bryta mig in i datorn och sudda det. Vem som helst som sett mig måste insett att något var fel för jag blev knallröd, helt anfådd, svettig och skakade i hela kroppen. Kanske överreagerade jag något för till saken hör att det egentligen inte var något elakt alls jag sagt utan bara det faktum att jag berättat något som inte var hemligt men inte heller direkt menat för min andra kollegas öron.

Tills slut mejlade jag min kollega, förklarade och bad om ursäkt samt pratade med henne lite senare. Hon verkade faktiskt, otroligt nog, helt okej med det hela och väldigt förstående vilket gjorde att jag kände mig ungefär som världens minsta person.

Nu tänkte jag i alla fall gå och dränka mig myyyyycket långsamt i badet som straff - aldrig mer mejlar jag något privat!

10 kommentarer:

Thomas sa...

haha tror jag sett något likande på film! En klassiker :)

tinajo sa...

Fy tusan vad jobbigt! :-( Tur hon var förstående i alla fall, det hade ju kunnat bli värre...

Har inte råkat ut för något sådant själv - däremot fick jag en gång ett mail från en man som skrev MYCKET puttenuttigt hur mycket han längtade efter sin söta lilla fru. Det var ju sött - men det var inte rätt fru han skickade det till, vilket jag mailade honom och berättade... Det kom inget svar på det! :-D Jag har alltid undrat hur generad han blev! :-)

Peter (Ett rikt liv) sa...

Jobbig händelse! Men lät som om du löste den på bästa sätt - det är bra att vara ärlig.

Det hade kanske varit värre om du hade satt in massvis av pengar på fel konto istället ;)

Per Penning sa...

Mail är livsfarligt. Fick ett mail en gång från ett företag där någon ondgjorde sig över att den nya sekreteraren inte skötte sig. Jag var kund hos företaget, jag. :D

Växla ner sa...

ler, här känner man ju igen sig. Skickade mail till mitt dåvarande ragg om hur säksig han var etc o snabbt som attan skickade jag det till min SYSTERSON

Anonym sa...

Usch vad jobbigt. *kram* Tycker dock du gjorde det enda rätta och berättade som det var. Ärlighet brukar vara längst även om det inte känns så.

Anonym sa...

Sånt skulle då inte hända om man skrev för hand och postade i brevlådor. Fast då hade man inte heller orkat skriva brevet :D
ähh...alla kommer över det, det kanske gjorde gott ändå och hon som sa något om den andra kanske fick en tankeställare om sig själv också.

Miss Millionairess sa...

Vad gulliga ni ar! Jag kande att jag fortjanade att fa hora lite om hur man inte ska prata bakom ryggen pa folk etc. men ni ar ju alla sa snalla. kanske for att det ett misstag som jag inte ar den enda som eventuellt skulle kunna bega? Jag mar lite battre idag i alla fall, men usch - aldrig igen!!!

Finanspampen sa...

Jag är nästan mest överraskad över att du inte tog till alkoholen, utan höll dig till badet.
Men det kanske är färgat av min tid som student också, då det ofta är först gående lösning man tar till när något går dåligt - eller bra för den delen(som imorrn, efter tentan..)

Skönt att allt löste sig dock

Anonym sa...

Ska jag vara ärlig så tycker jag faktiskt du förtjänade det. Skitsnackare hamnar långt ner på min gilla inte lista.