tisdag 22 april 2008

Uppdatering Fondmästerskapen

Som ni kanske minns gick det inte direkt jättebra för mig i början av Fondmästerskapen. Som lägst sjönk min portfolj till 22000:e plats sisådär...Nu har jag dock ändrat om en massa och portföljens värde har ökat med nästan 10% den senaste månaden. Som högst låg jag på 2000:e plats men har nu trillat ner på 3000 någonting igen. Jag känner mig nöjd med mina fondval för ögonblicket och tänker hålla fast vid dem ett tag till.

För ögonblicket har jag 3 fonder i min högst placerade portfölj. Jag har valt att enbart ha 3 fonder i båda portföljerna eftersom jag hoppas att resultatet ska bli mindre "utspätt" även om detta ju är på gott och ont . Hade det varit på riktigt hade jag aldrig lagt 3 fonder med så pass hög risk tillsammans utan att åtminstone spä lite.

I alla fall har min Brasilienfond fortsatt att tjäna mig väldigt väl - Brasilien är det nya Kina for mig! Aven Merrill Lynch's World Mining Fund har tjänat mig väl medan HQ Afrika, som jag har 10% i, mest är på kul och går upp och ned därefter.

Jätteroligt är det att vara med i denna tävling, nu ska jag bara försöka trycka mig upp i topp 100 då med...

1 kommentar:

Anonym sa...

Själv valde jag att investera ordentligt i Ryssland, med ökad risk till följd.

Så här i efterhand borde jag kanske lagt övervikten i Kina istället eftersom den fonden gått upp drygt fem procent på en vecka medan Ryssland backade tills igår.