söndag 27 april 2008

Vad gör ni andra åt ert hår?

Själv har jag inte klippt mig sedan innan jul för det är så dyrt dit jag brukar gå och jag vågar inte gå någon annanstans ifall de ger mig en hockeyfrilla eller liknande. I veckan hittade jag i alla fall en 20% rabattgreja i en tidning som visserligen inte var på mitt vanliga ställe men på Toni & Guys som ändå känns som ett säkert kort, så nu ska jag gå och kapa av så mycket som möjligt när jag äntligen kan gå.

Jag önskar verkligen att jag vågade klippa mig själv eller åtminstone låta någon annan klippa mig för det skulle onekligen spara en hel del pengar - idag kommer det gå åt nästan £40 även med min rabatt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har inte klippt mig sen mitten av 90-talet då en frisör har förstört mitt hår med en permanent. Och såg ut som om jag satt svinto i håret.När jag gick tillbaka sa hon att det kommer att lugna ner sig, vilket inte har hänt. I ren desperation tog jag till saxen, och började lite försiktigt klippa bort det jag inte tyckte om. Lite i taget inte ner till hårbotten förstås. Det blev helt oke.
Sen började klippa till en enkel page frisyr, och ingen har anmärkt negativ men får ofta frågan om min frisörs tel.num. för att de tycker att de vill ha precis som jag har.
Känner mig nöjd. Slingorna gör jag också själv.
Det var inte snålhet som fick mig att göra det själv, men missnöjet att jag egentligen aldrig fick håret hos frissan som jag ville ha det.

Christian D. sa...

Jag låter min flickvän klippa mig. Det blir tillräckligt bra och är ju helt gratis! Hon gillar dessutom att klippa, så det är bra.

Miss Millionairess sa...

Antonia - NEJ - vilken absolut mardrom, men vad bra att du lyckades fixa det sjalv. Just sa vill jag ju med kunna gora, dock utav ren snalhet hellre an nagot annat.

Skilling Banco - lyckos dig. Jag skulle nog hellre klippa mig sjalv an slappa loss sambon pa mitt har...

Bryggarn' sa...

Jag gör som Skilling, min sambo sköter om mitt hår. Det spar ju ca 300kr/mån och hon gör det bättre och nogrannare.

Anonym sa...

Jag går till min frissa, där jag gått de senaste 17 åren ... sådär varannan månad. Faktum är att det är dags imorgon. Då och då byter jag frisyr, men mitt hår är lätthanterligt alldeles av sig självt som tur är, så det händer inga katastrofer ... har inte hänt än i alla fall ;-). Imorgon är det dags för slingor, och vem vet om jag blir grön eller rosa?!?!

tinajo sa...

Jag klipper min man (eller kör med trimmern rättare sagt) för det tycker han är helt OK. När det gäller mitt eget hår är jag tyvärr mycket fåfäng och går alltid till dyra frisörer... Tar barnen till frisör också eftersom jag inte vill att de ska vara snaggade, vilket är det enda jag klarar av i frisyrväg.