tisdag 13 maj 2008

Viva Brasil!

Det blir visst en dyr månad för mig trots allt. Min syster har fått glada nyheter idag och jag är jätteglad för hennes skull. Vi ska ut och fira och jag vill ju gärna även köpa henne något fint som "grattis och bra gjort present" = inte billigt!

Mindre glada nyheter för mig är dock att detta besked innebär att hon kommer flytta tillbaka till Sverige under sommaren och jag blir helt ensam kvar :-(.

Om jag har tur kan vi förlägga firandet till nästa helg då jag hunnit få lön igen, vi får se.

För övrigt går min Brasilienfond fortfarande helt strålande, den är min lilla ljuspunkt när jag kikar in i min portfölj. Jag får väl erkänna att jag inte kunde låta bli att peta in 500 kronor extra, någon belöning måste den ju få för att den går så bra för mig (ja, jag har faktiskt hört att man inte ska engagera sig känslomässigt i sina aktie/fondköp även om det eventuellt inte kan verka som så...).

2 kommentarer:

Per Penning sa...

Planerade du inte att åka till Sverige igen?

Miss Millionairess sa...

Joda, visst ska jag det men det blir inte forran till hosten och det kanns ju laaaaange till...;-)