onsdag 7 maj 2008

Månadssammanställning April

Denna månaden var det trevligare att göra månadssammanställningen än vad det har varit på ganska länge. Så här ser min ekonomi ut för ögonblicket:

Sparkonto - 37,604 (upp med 2,126:- sedan mars)
Diverse Fonder - 279,817:- (upp med 13,471:- sedan mars)
Studielån - 315,957:-

Allt som allt ligger mina tillgångar minus mina skulder på 1464:- - alltså på plus för första gången på några månader! Nu vill jag inte höra något om skatt på fonder eller dylikt - jag tänker inte låtsas om att sånt existerar för ögonblicket utan bara njuta av mitt lilla plustecken.

Det finns flera anledningar till att min "förmögenhet" har ökat med 16,117:- den senaste månaden men den främsta delen står uppgången av fonderna för. En riktigt fin månad på den fronten även om flera fonder i min portfölj fortfarande ligger på minus.

Jag har även fått in litegranna extra på sparkontona och gjorde en extraamortering på CSN på 1000:- vilket även det hjälpte till att puffa in mig på plussidan.

Det ska bli kul att se vad som händer denna månaden!

2 kommentarer:

tinajo sa...

Vad trevligt - grattis! :-)

Thomas sa...

Det var inte illa över 16000 på en månad. Det är ju bra avkastning. Skönt det börjar vända. Ser bra ut för dig!