söndag 11 maj 2008

Dagens i-landsproblem

Suck - vad jobbigt det är att söka jobb!


Försöker söka lite i Sverige redan nu fast att jag inte ska flytta förrän framåt hösten. Det är ju lite avancerat eftersom jag måste flyga från London för att kunna gå på eventuella intervjuer och jag undrar vad arbetsgivare tycker om det.

Det svåraste är dock att jag inte verkar kunna hitta något roligt jobb som jag verkligen känner att jag vill göra. Jag verkar aldrig riktigt kunna bestämma mig eller hålla mig till en sak alltför länge. Det är jobbigt att inte veta "vad jag vill bli". Just nu söker jag en del ekonomiassistentjobb och liknande men det känns inte så inspirerande. Kanske får jag nöja mig med det till att börja med annars kanske jag riskerar att inte få något jobb alls och får flytta hem till föräldrarna...

5 kommentarer:

Växla ner sa...

vart i Sverige ska du flytta, och tyvärr just nu är det nog inte så lätt att söka jobb, brukar vara så att företagen inte vill anställa förrän en bra bit in på hösten

Miss Millionairess sa...

Sodra Sverige blir det.

Tanken ar ju att jag ska flytta till hosten for att det finns mer jobb da och jag vet att halva Sverige tar semester hela sommaren mer eller mindre) men nu borjar jag redan kanna mig stressad sa hoppades lite latt pa att kunna landa ett jobb innan jag flyttar.

Poor me sa...

Kan nog vara en bra idé att ta ett lite småtrist jobb nu och sedan antingen försöka jobba dig upp till en mer intressant position eller byta till något mer inspirerande. Fast givetvis vore det roligast att hitta något du verkligen vill ha redan nu! Jag har hört att ÖB söker kassapersonal...

Växla ner sa...

då kommer du nära mig ju, då kan vi kanske vina någon gång

Anonym sa...

Just nu är det rätt lätt att fixa sig ett jobb iaf om man bor i Göteborg. Det svåra är att finna ett jobb som man stortrivs på, iaf av egen erfarenhet.

Har själv arbetat som ekonomiassistent i ca 1 år. Det var ett rätt ok jobb, dock inget som var speciellt omväxlande och det kunde bli tråkigt emellanåt. Lönen var dessutom inget vidare.

Men, det kan vara ett bra sätt att starta sin karriär, speciellt om du vill ha högre positioner inom eknonomi och administration.