måndag 26 maj 2008

Sverigeflytt

Inte mycket nytt händer på pengafronten för ögonblicket. Däremot kom jag på igår att när jag flyttar till Sverige i september kommer jag få tillbaka det mesta av skatten som jag betalat här detta året, det hade jag helt glömt bort! Jag får ju lov att säga att dom extra £1000 eller vad det nu kan tänkas bli kommer komma mycket väl till pass vid flytten, även om det säkert kommer dröja ett tag innan jag får pengarna.

Vi diskuterade lite granna igår hur vi skulle få över alla saker till Sverige denna gång. När jag flyttade sist hyrde vi bil och tog det nödvändigaste men nu har vi ju en hel del mer. Jag har inga planer på att ta saker såsom TV, bokhylla eller liknande men däremot har jag vissa grejer som tex en kista som jag absolut vill ha över. Vi om att hyra del i en container men då kommer jag inte få med mig allt som jag vill utan får vara lite petigare. Däremot om vi hyr en skåpbil så tror jag det mesta som jag vill ha kan komma över, och vi kan nog hjälpa syster med att få över hennes grejer med. Inte tror jag att det kommer bli dyrare heller faktiskt så det börjar luta åt det. Det får bli min uppgift under veckan att försöka kolla upp priser och jämföra men idag orkar jag faktiskt inte det för det blev väldigt sent igår och en hel del vin var involverat så jag är helt oförmögen att göra något som involverar tankeverksamhet.

4 kommentarer:

Växla ner sa...

vin på en söndag, hujedamej. Flytten börjar närma sig, trevligt o få hem dig

Miss Millionairess sa...

Jo sant men har ar det ju ledig dag idag sa jag fick vila mig anda!

Anonym sa...

Vad kommer du sakna mest i england då? Är det något speciellt som du tycker är bättre där än i Sverige? Tänker på skatt, avgifter, jobb osv osv

Jag ska bli rik sa...

Flyttar är jobbiga... Och då har jag aldrig flyttat utomlands - det måste vara ännu jobbigare! :)