lördag 12 juli 2008

Uppdatering!

Min chiliplanta växer och mår bra. Den har blivit riktigt stor nu och jag väntar ivrigt på den dagen jag faktiskt får chilifrukt från den. Av någon anledning verkar den attrahera bananflugor dock, jag får nog googla vad man ska göra åt det om inte någon vänlig bloggläsare kan upplysa mig om det?

Min kära Sony mp3 gick sorgligt nog bort förra veckan. Som tur väl är hade jag kvar mitt kvitto och gick till affären för att klaga. Där gav de mig ett val av 3 olika modeller så nu har jag en splitter ny 8GB Samsung som jag inte riktigt förstår mig på ännu. Tillbaka till gymmet alltså!

Fondmästerskapen går sådär för ögonblicket. Länge har en av mina portfoljer legat på topp tusen i alla fall, som bäst på plats 300, men den senaste veckan har den sjunkit ända ned till 5000 nånting. Det är mest för att jag haft så mycket att göra att jag inte varit där och bytt som jag vanligtvis gör utan jag har fastnat med några fonder som gått väldigt dåligt. Idag har jag dock tagit tag i det hela så förhoppningsvis kommer den kliva uppåt igen nästa vecka när bytet går igenom.

För övrigt ska jag göra min månadsuppdatering idag. Den kommer att bli hemsk misstänker jag men jag återkommer med den lite senare!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ta lite vinäger i ett glas, tillsätt en droppe diskmedel. Bananflugorna drunknar och du får bort dem.

Anonym sa...

Hmm ...blev lite fel med bloggnamnet där - hihi.
Men tipset fungerar verkligen.
Varje år :-)
För min del är det oftast invasion när äpplena kommer in från trädgården mot höstkanten.

Miss Millionairess sa...

Ah, jattebra! Det ska jag genast prova for dom ar for laskiga dom dar sma flugorna.