lördag 30 augusti 2008

Dyrt att flytta

Det är ganska dyrt att flytta har jag märkt.

Inte bara att jag måste betala för att få över grejer och pengar till Sverige utan dessutom ska man ut på en massa drinkar och middagar med olika människor för att säga farväl. Tillkommer gör även lite presenter, kort och kakor till jobbet. Av någon konstig anledning tycker de på mitt jobb att man själv ska ta med sig något gott att bjuda på både till sin födelsedag och när man slutar. För mig känns det mer naturligt att den personen ska bli bjuden på det - men men.

Jag vet inte om det blir några pengar alls till spar denna månad ännu, det beror på hur snabbt jag får jobb i Sverige. Däremot kan jag säga att trots att jag inte haft särskilt många räkningar har pengarna verkligen gått åt som smör i solsken!

Nä, nu måste jag gå och bada och sedan ut på middag!

1 kommentar:

Bryggarn' sa...

Jag tror att det är så på de flesta företag - att den som firar/slutar tar med fika. Lite "Sagan om ringen"-aktigt, där ger väl hoberna presenter till alla sina vänner när de fyller år?